Translate

lördag 28 september 2013

Trött

Jag fick tjata länge och ihärdigt idag för att få skriva här.
Mamma är för trött påstår hon *himlar med ögonen*
Jag är också jättetrött, men jag känner ansvaret gentemot mina läsare jag *kråmar mig över min osjälviskhet*
Det är förmodligen hundratusentals läsare över hela världen som får hela sin lördag förstörd om jag inte skriver ett nytt inlägg.
Nu hostar mamma så konstigt och gör miner.
Hon är antagligen bara avundsjuk!?
Om hon hade en egen blogg skulle hon förmodligen bara ha två läsare: Jag samt den lokala polisen.
Och vi skulle läsa den av samma anledning: För att kolla vad hon har i tankarna.
Jag har läsare i USA, Ryssland, Norge, Finland och Kanada, och så i Sverige förstås. *sträcker stolt på mig*

Nu ska jag berätta varför vi är så trötta;
mina misstankar besannades igår. Mamma övergav oss *arg och ledsen*

Det kom två människor (en liten och en stor) och hämtade henne.
Det var en liten lättnad att en av dem var ett barn, för då var det säkert inte säkerhetspolisen eller så.?
Men hon var borta JÄTTELÄNGE!!! Otroligt länge faktiskt.
Man får faktiskt bara lämna sina hundar ensamma ett visst antal timmar. Det är lag på det.
Jag kollade inte klockan, men jag är helt säker på att hon var borta länge än hon får.
Så nu bor jag ihop med en kriminell.
Jag kan inte sova när hon inte är hemma. Någon måste ju vakta huset och de andra djuren och sånt.
Till slut var jag riktigt orolig. Och tänkte att det kanske VAR polisen som kom och hämtade henne trots allt?
Och då kanske hon inte skulle komma hem överhuvudtaget. Och då skulle vi svälta ihjäl, eftersom hon lumpet nog hade låst dörren.'
Några av er har kanske redan räknat ut att hon kom hem till slut!?
Eftersom jag fortfarande lever och kan skriva det här.
Det visade sig att hon hade varit ute och roat sig medan jag satt här hemma och var hungrig och kissnödig och orolig.
Det är så vi har det i vår familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar