Translate

onsdag 2 oktober 2013

Varit sjuk

Hej!
Ursäkta att jag har varit borta några dagar!
Jag har varit sjuk. Väldigt sjuk
Och för en gångs skull brydde sig mamma om mig. Tänk att man ska behöva vara nästan döende för att få hennes uppmärksamhet!!! 
Är man snäll och trevlig (som jag ju alltid alltid är!! *kråmar mig belåtet*) och frisk så struntar hon i mig.
Till slut förstod hon vad det var för fel. Hon tänker så trögt så det tog lång tid.
Jag blev sjuk av min medicin. Det är så tokigt! Man ska väl bli FRISK av medicin? Inte sjuk!
*tänker misstänksamt*. Tror ni det var gift hon gav mig? Istället för medicin?
Skulle inte förvåna mig.
Nu har jag ingen medicin alls, så jag är stel, och har ibland ont i lederna
Som vanligt blir jag bestraffad. *förgrymmad*
Vi får gå hur korta promenader som helst. De kan knappast ens kallas promenader. 
Jag hinner knappt se mig omkring alls innan mamma vill att vi ska gå in igen.
"Du har ont i dina leder. Du orkar inte gå långt", säger hon och ler elakt och belåtet.
Jag orkar visst gå långt! Jag orkar allt som är roligt.
Det är bara för att hon är lat som hon vill gå hem, och så skyller hon på mig.
Men idag blev det värre än vanligt; när hon hade släpat hem mig (jag försöker vägra gå tillbaka hem, så hon får ta i Hehehe), då vände hon och Nanette i dörren och gick ut igen. *UPPRÖRD*
Jag blev lämnad ensam med katten och fågeln. Och de är inte mycket till sällskap.
De förstod inte ens hur förnedrande det var att inte få följa med!
Om mamma bara ska ta med en hund, är det ju inte JAG som ska stanna hemma!!!
Den enda trösten är att Nanette var tvungen att dra omkring på sin löjliga vagn. *skrattar skadeglatt*
Kolla! *fnittrar*
Men jag vill gå MED dem! Och skratta åt henne. INTE stanna hemma!!!
Mamma måste förstå att jag orkar allt som är roligt, men jag ska inte behöva lyda och inte göra tråkiga saker. Det får man jätte-ont av!!! (You get much pain from that) Det vet ju alla!

1 kommentar:

  1. Stakkars Clara :) Til neste sommar må du ta deg en tur til Norge. Her skal du få både mat og seng, og leke i skogen :)
    Kram frå Marit

    SvaraRadera