Translate

lördag 5 oktober 2013

Flera problem på en gång

Jag har en hel del problem här hemma.
Bland annat är det ingen som har erbjudit sig att köpa mamma.

Förutom en galen kvinna i USA, men det blir för komplicerat och dyrt att skicka henne ända dit.
Och det är förenat med flera olika risker. Till exempel kan hon försöka rymma under resan dit, och då står köparen där på flygplatsen och väntar, och när mamma inte kommer så vill köparen ha tillbaka sina pengar, som jag redan har köpt ben och komage för, och då kommer det såna där otäcka indrivare hit, och sen blir nog allt rätt mindre trevligt.

Och så har jag VÄLDIGT ont i höfterna, eftersom jag inte får någon medicin längre.
Då blir det tråkigt också.
Så jag kräver att mamma sysselsätter mig.
Hon är motsträvig *blundar av trötthet*
Det enda jag begär är att hon står mitt på golvet. Sen kastar jag en boll till henne och hon ska rulla den tillbaka till mig.
Oj vad hon klagar *tittar i taket och suckar*
Hon tycker att det är tråkigt! Det är det inte! Det är roligt! Och hon borde se det som ett privilegium
Hon säger att det är jobbigt. Och att hon får ont i ryggen *suckar igen*
Jag tror i och för sig på det där sista. Hennes rygg är van att bara ligga ner hela tiden, eftersom hon är så lat och slö.
Därför är jag snäll som ser till att hon får stå upp i flera timmar (det är intentionen, men hon smiter iväg till soffan hela tiden.
Då måste jag skälla upprepade gånger för att hon ska komma tillbaka.)

Idag fick jag ett problem till. Jag är har dålig mage
Det är ingen bra kombination; diarré + har svårt att gå.
Alla andra får gå på toaletten inne; både mamma, katten och fågeln. Det är bara vi hundar som är diskriminerade och måste gå ut.
*funderar*
Eller också är det för att det bara är jag och Nanette som är rumsrena?
Jag funderar starkt på att börja använda kattlådan. 
Om jag först kan gömma kameran och mobiltelefonen så att  mamma inte fotograferar mig och lägger ut bilderna på nätet.
Den förnedringen skulle jag inte överleva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar