Translate

torsdag 3 oktober 2013

Säljes, alternativt bortskänkes (or for free)

Säljes:
Av olika skäl har
jag bestämt att sälja min människa.
(female human)
Söker därför ett gott hem med dagliga promenader, hos någon som tillåter att hon ligger i sängen och i soffan. Hos någon som tycker det är okay med en människa som inte kan ställa upp i tävlingar och aldrig kan bli champion.
Hon har ingen stamtavla och är därför inte registrerad i Svenska Kennelklubben.
På grund av detta har jag aldrig ställt ut henne (Have never showed her) (av några andra skäl också....*hostar* )
Hon är van vid barn och katter och kan bo i ett hem med andra människor.
Någorlunda rumsren och lydnadsträning är påbörjad.
Just det senare har inte gått så himla bra kanske, men det gör det ju extra roligt för nästa ägare, som får en utmaning.
Hon behöver en fast hand.
Sitt och ligg (sit and lay down) är dock inga problem, och kommandon som "stanna kvar" fungerar jättebra! Hon kan stanna kvar i timmar. Särskilt om man sätter henne framför TVn, men kan vara svår att handskas med under promenaderna.
Dels försöker hon bestämma åt vilket håll vi ska gå och drar i kopplet, och så stannar hon upp varje gång hon får syn på någon ung stilig hane.
Bra temperament (utom ibland, till exempel om datorn går sönder eller om jag råkar äta upp hennes mat. Då kan hon bli aggressiv. Hon har dock aldrig bitit någon)
Försäkrad och vaccinerad (fast inte mot valpsjuka tror jag)
Höfter och armbågar är utan anmärkning, men hon har en del andra skavanker.
Beroende på att hon är lite klumpig och därför har skadat sig då och då
Jag anser dock att det är bra om de inte är för starka och vältränade, för då ställer de ofta till besvär med att dra i kopplet och har mer styrka att streta emot i alla möjliga situationer.

Ja vad är det mer man brukar skriva ut i annonserna?
Exteriör....njae....då får jag aldrig henne såld.

Kommer att vara avmaskad vid leverans. (Man gömmer tabletterna i choklad. Då glufsar hon i sig dem utan  märka något)
Jag får tänka så det knakar för att komma på om det finns något mer positivt jag kan säga om henne.



Jo: hon ser lite dåligt. (Bad eye sight)  Det är en klar fördel. De är lättare att lura om de inte ser så bra. (Dont see that well)

Som alla människor har hon inget luktsinne och hör ganska dåligt.
Kräver minimalt med pälsvård. Vill man inte behöva sköta den alls går det utmärkt att raka av allt hår. (Jag rekommenderar då att först ge henne lugnande, gärna i form av vin eller annan alkohol. Annars kan det nog till och med bli slagsmål)
Hon luktar kanske inte så gott, men det går att åtgärda med parfym och andra produkter.
Kan klä på sig själv och man kan faktiskt ha henne lös.

Säljes snarast. Eventuellt bortskänkes. Eventuellt kan jag betala en slant för att bli av med henne.
Levereras med det foder hon är van vid; kaffe, godis och pizza, samt full utrustning, som kläder och skor.
Ej ångerrätt!
Jag tar inte tillbaka henne om jag väl har fått henne såld.
Miss inte detta unika tillfälle!



2 kommentarer:

  1. Min Clara-Fina - du har som vanligt formulerat dig väl och jag önskar dig lycka till med försäljningen!

    SvaraRadera
  2. Haha,så roligt.Jag rycker att hon kan säljas som komiker��

    SvaraRadera