Translate

söndag 6 oktober 2013

Igår var det mest synd om mig i hela världen!!!  Så det så!
Jag hade ont i mina höfter och i ett framben och orkade inte gå långt.
Jag orkade inte ens försöka stjäla Nanettes mat. Då fattar ni hur ont jag hade!
Egentligen är ju inte stjäla rätt ord. All mat är min mat. Och om jag är snäll får de andra smaka lite. *gottar mig åt min generositet*
När jag hade så ont och hade så tråkigt ville jag att mamma skulle rulla min boll till mig. Om och om igen. Hela dagen helst.
Men jag hade inte riktigt tillräckligt med styrka att tvinga henne, så vi tittade på TV.
Jag tyckte soffan var lite för liten liksom, så jag ville ligga på golvet.
Mamma bredde ut filtar och plädar på golvet så jag skulle ligga mjukt.
Snällt! Men nåja! Så himla mjukt blev det inte ändå.

Sen upptäckte jag att nu blev det fel ändå. För mamma låg i soffan och jag låg på golvet. Det är fel! Den som har högst rang ska ligga högre än de andra, och jag är högst i rang!!

Då tvingade jag henne att ligga på golvet.
Men DÅ tyckte hon minsann att det är för hårt att ligga på bara en filt *fnyser förtrytsamt*, så hon gick och hämtade sitt tjocka sängtäcke.
Så sen låg hon mjukt och fint, medan jag låg på en liten usel filt.

Till slut behövde hon gå till badrummet, och då flyttade jag mig förstås snabbt och la mig på hennes duntäcke *flinar belåtet*
Hennes ansiktsuttryck var obetalbart *fnissar*
Då fick jag en annan idé (jag får alltid så många bra idéer. Geniala faktiskt!)

När vi hade varit ute på den sista promenaden, och det var dags att gå och lägga sig så låg ju inte det tjocka täcket i mammas säng.....börjar ni ana?.....och när hon skulle hämta det från golvet, så låg jag på det.
Jag snarkade lite för att hon skulle tro att jag sov.

Hon stod ett tag och försökte övertala mig att komma och ligga i sängen. Eller i soffan. Eller i en hundsäng.
Hehehe
Och så sa hon att hon har burit ner alla andra täcken till förrådet i källaren.
Ja men det är inte MITT problem. Hon får väl gå ner och hämta dem igen, tänkte jag.
Till slut hittade hon en tjock filt att använda som täcke i sängen. Hehehe
(Så fort hon hade somnat gick jag förstås och la mig i sängen, för då var det ju ingen vits med att ockupera täcket längre)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar